Kolejny wielki obiekt handlowy powstanie przy obwodnicy Trójmiasta. Pod koniec przyszłego roku w Gdańsku Szadółkach będziemy mogli robić zakupy w jednym z pierwszych w Polsce outletów, czyli sklepów sprzedających markowe towary po niższych cenach.
Outlety to coś w rodzaju centrów wyprzedaży. Pierwszy taki obiekt w Polsce - centrum Factory - otwarto pod koniec ubiegłego roku w warszawskim Ursusie. Sprzedawane są tam końcówki serii i nadwyżki produkcyjne.
Podobny obiekt ma powstać w Gdańsku - tak wynika z planów firmy The Outlet Company, która została utworzona przez brytyjską firmę developerską Liebrecht & wooD. Pierwszy outlet tej firmy w Polsce powstaje w Sosnowcu (będzie otwarty jeszcze w tym roku). Dwa kolejne w Gdańsku i Warszawie.
Gdańskie centrum znajdować się będzie w Szadółkach, przy skrzyżowaniu ulic Przywidzkiej i Jabłoniowej, tuż obok skrzyżowania z obwodnicą.
- Prace ziemne planujemy rozpocząć w tym roku, a sama budowa ruszy na wiosnę 2004 r. - powiedziała nam wczoraj Paulina Górska z firmy CB Richard Ellis, która zajmuje się wynajmowaniem powierzchni dla nowych centrów.
Działka, na której powstanie obiekt, ma 8 hektarów. Całkowita powierzchnia Gdańsk Outlet Centrum liczyć będzie 20,3 tys. mkw. W środku znajdować się będzie 100 sklepów oraz restauracje na 400 miejsc, a parking pomieści ponad 900 samochodów. Jednak centrum nie powstanie od razu w ostatecznym rozmiarze. Faza pierwsza, która ma być ukończona w przyszłym roku, przewiduje budowę 12 tysięcy metrów kwadratowych obiektu. W sumie całość kosztować ma 30 mln euro.
Górska podkreśla, że gdańskie centrum będzie się wyróżniać oryginalną architekturą. - Projektując je, czerpaliśmy inspiracje z otoczenia - portów i małych wiosek rybackich - opowiada Paulina Górska. - Stąd m.in. na placu obok obiektu znajdzie się miniaturowa latarnia morska.
Górska zapowiada też, że Gdańsk Outlet Centrum nie ma się kojarzyć tylko ze sklepami. - Na Zachodzie w regionie znajdują się jeden, maksymalnie dwa tego typu centra handlowe. Zakładamy, że będą tu docierali ludzie z terenów położonych nawet o półtorej godziny jazdy samochodem. Z myślą o nich projektujemy atrakcyjną część restauracyjną. Bardzo ważne jest dla nas także zajęcie młodzieży. Dlatego powstanie tam m.in. boisko do koszykówki, plac zabaw i ścianka wspinaczkowa. Wszystko to będzie bezpłatne - opowiada Paulina Górska.
W centrum przeważać mają sklepy z ubraniami. - Będą to głównie znane, duże marki odzieżowe, które będą sprzedawały tu pozostałości z kolekcji, które nie zostały do końca sprzedane w normalnych sklepach. Już w tej chwili mogę wymienić Adidasa, Nike, Pumę, Simple, Tatuum - mówi przedstawicielka CB Richard Ellis. - Choć na Zachodzie w outletach pojawiają się też np. lodówki z poprzedniego sezonu. Ta tendencja pewnie wystąpi także u nas.
Źródło: Gazeta Wyborcza (Mikołaj Chrzan) 2003-10-13 |