Dziesiątki minut spędzone w kolejce samochodów, nerwy i złość. To czekać będzie już od połowy kwietnia wszystkich kierowców, którzy zdecydują się przejechać przez ulicę Podwale Grodzkie i wiadukt Błędnik.
Obiekt ten doczeka się wreszcie gruntownego remontu, gdyż jego stan techniczny pozostawia wiele do życzenia. Niestety, wraz z rozpoczęciem prac w tym miejscu zaczną się tworzyć gigantyczne korki. Dodatkowo zmieni się także organizacja ruchu. Inaczej kursować będzie także komunikacja miejska. Taka sytuacja trwać będzie przez 18 miesięcy.
- W godzinach szczytu jest już teraz wystarczająco trudno przejechać przez Błędnik. Jeśli ruch zostanie ograniczony tylko do dwóch pasów w każdym z kierunków, będzie strasznie. Nie potrafię sobie nawet tego wyobrazić - mówi Jacek Nowak, gdański taksówkarz.
- Utrudnienia w ruchu związane z prowadzonymi przez półtora roku pracami będą niestety nieuniknione. Kierowcy muszą nauczyć się objazdów, aby nie stać w korkach - mówi Antoni Szczyt, wicedyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Błędnik to konstrukcja z końca lat 60. Wymagała ona modernizacji już od kilku lat. Jednak brakowało na to pieniędzy. Na szczęście udało się zebrać wystarczającą ilość funduszy. Dzięki temu konstrukcja wiaduktu zostanie wzmocniona. Zwiększy się tym samym jego nośność - zamiast 30, będzie to 50 ton.
Krok po kroku
Ekipy remontowe rozpoczną prace związane z modernizacją wiaduktu być może już 13 kwietnia. Od razu z ruchu wyłączona zostanie jezdnia w kierunku Gdańska Głównego. Ruch samochodów odbywać się będzie po dwóch pasach w każdym z kierunków na części wiaduktu prowadzącej do Wrzeszcza. W tym roku ekipy remontowe skoncentrują się na pracach w tej części obiektu. Zdemontowane zostanie torowisko, zwężony chodnik (ruch pieszych będzie jednak możliwy cały czas), wyremontowane zostaną też schody i tunel dla pieszych. Tramwaje jeździć będą w stronę Wrzeszcza ulicą 3 Maja, a ruch samochodów odbywać się będzie ulicami Jana z Kolna i 3 Maja.
W przyszłym roku pracami objęta zostanie druga strona Błędnika (jezdnia w kierunku Wrzeszcza). Samochody będą mogły nadal jeździć po wiadukcie po dwóch pasach w każdym z kierunków. Dodatkowo przebudowane zostanie także skrzyżowanie na wysokości Bramy Oliwskiej. Termin zakończenia prac przewidziano na listopad 2006 roku.
Źródło: Dziennik Bałtycki (Maciej Pawlikowski) 2005-03-22 |